Nyårslöften




Imorgon är det
, som vi vet, nyårsafton och det är tajm att avlägga det årliga nyårslöftet! Jag vet inte hur det är med er, men jag är iallafall väldigt dålig på att hålla de löften som jag avger sent på kvällen den 31a december. Jag kan inte påminna mig om att jag lyckats hålla ett enda av dem... Kanske kan det ha att göra med att mina löften nästan oavkortat har med förbud att göra!? Studier visar att om man sätter upp mål med belöningar istället för förbud och tvång så ökar chanserna för att lyckas. Inte så konstigt kanske? Så istället för att ha som löfte jag ska inte äta godis på ett år eller jag ska gå ner 5 kg innan sommarn så kan du vrida det till när jag gått ner 5 kg så belönar jag mig med att köpa en ny golfklubba eller då jag inte ätit godis på ett halvår ska jag belöna mig med en spahelg på Dalecarlia. Vrid löftet och gör det till någonting som gynnar dig. Har du väldigt svårt att hålla dina nyårslöften kan delmål vara någonting värt att prova på. Istället för att göra eller inte göra en viss grej på ett år kanske du ska börja med en månad, eller i mindre skala. Skära ner godisätandet till 1 dag i veckan månad ett, 1 dag varannan vecka månad två osv...

Har du en tanke om att avlägga ett nyårslöfte som har med kost och hälsa att göra, eller känner du någon som har för avsikt att göra det kanske våran Personliga kost- och träningsrådgivning vara något för dig eller din vän. 2 timmar per dag i 2 dagar med ett minimum på 4 personer. På vardagar kostar det 400:- per person och under helgerna 600:- per person.

Vill du veta mer om detta gör du enklast i att kontakta Dalecarlia Spa antingen via mail [email protected] eller per telefon 0247-89386. Detta får även bli veckans tips!

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0