Svenska Spahotell

Katrin Strandell, VD för Hotel Dalecarlia och aktiv medlem i styrelsen för Svenska Spahotell


Svenska Spahotell
är en förening med 29 medlemshotell i hela Sverige, där bland Hotel Dalecarlia, som erbjuder högkvalitativa anläggningar med spaverksamhet. För medlemskap i föreningen krävs att man uppfyller samtliga uppställda kriterier inom de fyra hörnstenarna rörelse, vila, näring och beröring;


Rörelse; Den fysiska träningen ska representeras av ett dagligt och kostnadsfritt utbud av organiserade träningsaktiviteter.

Vila; Vila ska återfinnas i den atmosfär som anläggningen förmedlar, men skall också representeras av ett dagligt och kostnadsfritt utbud i organiserad form.

Näring; Näringen upptas främst genom de måltider som serveras, men också genom naturliga behandlingsprodukter.

Beröring; Ett brett utbud av behandlingar ska finnas tillgängligt för både ansikte och kropp, händer och fötter, såsom massage- och hudvårdsbehandlingar.


Genom att uppfylla dessa krav garanteras du som gäst att det finns ett visst utbud av behandlingar och aktiviteter samt att dessa utförs av välutbildad personal hos alla medlemsanläggningar.

V
år VD Katrin Strandell är aktiv i styrelsen för Svenska Spahotell och arbetar bland annat med;

  • Branschidentitet och branschstandard
  • Marknadsföring av medlemsanläggningarna och spakonceptet
  • Utbildning och personalförsörjning
  • Kompetensutveckling/nätverk
  • Arbetsgivarfrågor och politiska beslut
  • Benchmarking

Arbetet har hittills resulterat i bland annat;

  • Fastställande av branschidentitet och -standard, liksom medlemskriterier för spahotell.
  • Kartläggning av branschbehov samt påbörjad kartläggning av utbildningsutbud.
  • Påbörjat samarbete med KY-utbildning i Sunne och Högskoleutbildning i Varberg.
  • Arbete kring gemensamma nätverksdagar som inspiration för spahotellen.
  • Aktivt deltagande i SHR:s utvecklingsfrågor för spamedarbetare som omfattas av SHR:s avtal med HRF.
  • Politisk lobbyverksamhet i skattefrågor (moms, avdragsgiltighet).
  • Framtagande av relevanta nyckeltal som rapporteras till och sammanställs av SHR med garanterad sekretess för det enskilda spahotellet.
  • Marknadsföringsinsatser som lett till stort medialt intresse med artiklar och inslag i Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Expressen, TV3, samt ett antal mindre tidningar och magasin.
  • Arbete kring marknadsföring av Svenska Spahotell och dess medlemmar
  • Införandet av ett gemensamt presentkort för medlemsanläggningarna
  • Arbete kring att marknadsföra medlemsanläggningarna mot en internationell kundkrets

Att få vara medlem i Svenska Spahotell är något vi jobbat hårt för och kan vara mycket stolta över -  vilket vi är! Vi tror dessutom att vårt medlemskap med alla dess kriterier bidrar till en ännu mer trivsam vistelse hos oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0