En hälsning från Nina




Vi i personalen
hade brandövning på hotellet här i veckan. Mats från Leksands brandkår kom hit och väckte många minnen till liv om hur man ska agera vid brand och senare även vid livräddning. Det kändes jättebra och väldigt nyttigt att få övning på detta och även prova på att släcka en brand i en soffa med en filt, något jag inte tror jag hade vågat göra själv innan jag fick prova under kontrollerade former. Under förmiddagen fick vi även prova på att släcka en eld med brandsläckare, vilket också känns bra att ha provat på! Även om jag aldrig vill göra det i verkligheten, så vet jag i alla fall att jag kan nu! På eftermiddagen koncentrerade vi oss på HLR - Hjärt- & lungräddning. Nu ska man göra 30 kompressioner under 18 sekunder och 2 inblås under 12 sek.. Det är verkligen viktigt att man håller övningar med jämna mellanrum för att få ta del av all ny information som kommer och hålla den man redan fått vid liv.

/ Nina





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0