En hälsning från Anneli på konferensen


Kåta från Hälsingekåtan som vi kommer använda oss av i Januari


Här kommer en sammanställning av förra veckans aktiviteter.

Jag började veckan med kundbesök från Roche som ska ha konferens hos oss i Januari. Det är massor att planera och under mötet kom Lasse och Oscar från Lugnets Äventyr förbi för att gå igenom de uteaktiviter de ska hålla i med temat vildmark. Aktiviterna kommer hållas bland annat i en stor kåta från Hälsingekåtan med eldar, långbord och renfällar. De kommer även ha trubaduren Roger Zakrisson där, klädd i vargpäls. Middagsbuffén de arrangerar kommer serveras från två stora muurikkor som är en typ av samisk stekhäll och används över öppen eld. Spännande! Vi håller tummarna för lagom med snö och kyla och en hög feststämning! Dag två blir något lugnare med biokväll i vår matsal med storbildsskärm, popcornmaskiner och hamburgerbuffé. Konferensens sista dag kommer avslutas med ett härligt nyårsfirande med 4-rätters middag och ett sprakande fyrverkeri. Mellan alla aktiviteter kommer de självklart också ha en massa konfererande. Jag tror detta kommer bli ett toppen event!

Under tisdagen hade jag ytterligare kundbesök och visning av hotellet och på onsdagen packade jag hyrbilen och drog till Sandviken/Sandvik Coromant på ett kundevent tillsammans med Svenska Möten. Vi var åtta anläggningar som var och en presenterade oss för ett 30-tal konferensköpare på Sandvik där de hade dukat upp ett minijulgottebord med läckerheter från våra anläggningar. Vårt bidrag var hemmagjorda saffransskorpor som dagen till ära var spritsade med en choklad- och glöggkräm. En riktig hit! Torsdagen, ja då var det dags för en kontorsdag och ett försök till att komma ikapp med veckan -  jag hann med det och även en presentation av ett videokonferensprogram som vi ska börja använda oss av som verkar kanon! Perfekt. Och sen var det Fredag och det var tänkt att jag skulle bege mig till Örebro på ytterligare ett kundevent men blev genomförkyld! Började redan på torsdagskvällen och då jag vaknade fredag morgon var det kört så det vart till att avboka och bädda ner mig.. Trist, men dessvärre så det kan bli.

Så det var min vecka – nu börjar nedräkningen inför jul!


Påväg hem från ett kundevent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0